Minggu, 22 November 2015

Tart Cherry Concentrate

Tart Cherry Concentrate

Kita akan bercakap tentang tart pekat ceri dalam artikel ini, tetapi mari kita bercakap tentang ceri secara umum pertama. Lagipun, di situlah pekat datang dari. Saya ragu-ragu ada sesiapa yang pernah merasai bahawa rasa ceri indah dan tidak ketagih untuk hidup. Sama sekali tidak ada buah-buahan lain di dunia yang mempunyai rasa yang walaupun sama. Bukan itu sahaja, mereka telah wujud beribu-ribu tahun, lubang ceri telah ditemui dalam penggalian tapak arkeologi zaman batu. Ia seolah-olah walaupun ketika itu mereka tahu satu perkara yang baik apabila mereka mendapati ia.

Manfaat kesihatan ceri telah dikenali untuk jangka masa yang panjang juga. Untuk beberapa abad sebelum kedatangan perubatan moden, ceri digunakan untuk menyembuhkan, atau sekurang-kurangnya melegakan sebilangan besar penyakit. Pada masa itu, tidak mempunyai sebarang sebab-sebab saintifik mengapa ceri, ceri dan jus pati ceri seolah-olah untuk mengurangkan kesakitan dan keradangan; mereka hanya tahu mereka lakukan.

Terdapat ceri manis dan ada ceri tart, dan kedua-duanya telah menemui cara mereka ke dalam hati orang di seluruh dunia. Lagipun, siapa yang tidak suka rasa yang berisi, ceri segar, sama ada ia menjadi hak daripada tong bahan makanan, atau salah satu jenis yang lazat yang telah tin, kering, atau dibekukan.

Ceri manis dan ceri tart kedua-duanya mempunyai cita rasa mereka tersendiri dan kegunaan. Ceri manis adalah orang-orang biasanya anda dapati di pasaraya apabila mereka berada dalam musim. Salah satu jenis yang paling popular adalah ceri bing itu. Ia adalah luar biasa manis, dan benar-benar pek punch rasa kerana terlalu kecil. Ceri tart, walaupun tidak manis seperti rakan-rakan mereka, membuat hidangan pencuci mulut yang lazat dan biasanya dalam tin atau kering selepas menuai. Penggunaan yang paling popular mereka di dalam membuat pai, jeli, jem, kek, ais krim, dan pencuci mulut yang lain yang boleh mengambil masa sehingga satu keseluruhan halaman mereka sendiri.

Semua ceri mempunyai kelebihan kesihatan yang terbaik, tetapi lebih dan lebih banyak kajian yang menunjukkan bahawa ceri tart dan tart ceri pekat mempunyai bilangan yang lebih besar daripada sifat-sifat yang diketahui untuk mengubati atau melegakan perkara-perkara seperti arthritis, cat bersama, dan gout. Kajian telah menunjukkan bahawa ceri mengandungi bahan yang dipanggil antosianin dalam genetik mereka, yang sangat membantu dengan apa-apa masalah yang berkaitan dengan keradangan. Terdapat juga bahan-bahan lain dalam ceri yang telah ditemui untuk memberi manfaat kesihatan untuk beberapa penyakit lain, tetapi artikel ini terlalu pendek untuk menampung mereka semua.

Tart pekat ceri boleh dibuat dari mana-mana pelbagai ceri, tetapi ia seolah-olah ceri Montmorency adalah salah satu yang paling popular digunakan. Anda boleh membuat sendiri, tetapi ia adalah lebih mudah dan mungkin lebih murah untuk membeli daripada salah satu daripada banyak pengeluar pekat ceri anda boleh mencari di internet. Jika anda menyemak imbas di sekeliling anda mungkin mencari seseorang yang mempunyai jualan.

Kebanyakan syarikat-syarikat yang menghasilkan pekat tart ceri mempunyai teknologi untuk meninggalkan semua sifat berfaedah dan kesihatan menghasilkan ceri dalam pekat, jadi anda boleh yakin rangkaian penuh berharap untuk manfaat kesihatan yang disediakan.

Sebaik sahaja anda telah membeli bekalan pekat tart ceri, ia adalah mudah disediakan untuk dimakan. Hanya campuran auns pekat dengan 7-8 auns air atau minuman kegemaran anda. Walau bagaimanapun, botol akan mencadangkan dos yang disyorkan, dan anda harus mengikuti arahan mereka jika mereka adalah berbeza daripada orang-orang yang hanya dinyatakan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar