Senin, 23 November 2015

Kenapa Kaki dan Pergelangan Kaki Swell Up?

Kenapa Kaki dan Pergelangan Kaki Swell Up?

Jika anda perasan bengkak di pergelangan kaki anda, ia adalah idea yang baik untuk mengetahui apa masalahnya. Kecederaan, gout dan artritis sebab-sebab yang agak biasa, tetapi obesiti, kehamilan dan peredaran masalah juga mungkin. Rawatan berbeza bergantung kepada punca keradangan.

1) Arthritis: Kedua osteoartritis dan artritis reumatoid boleh menyerang sendi. RA cenderung untuk memukul tulang kecil, seperti yang di tangan, pergelangan tangan, kaki dan buku lali. Osteoartritis biasanya disebabkan oleh haus dan lusuh. Sendi di bahagian pinggang, lutut dan pergelangan kaki biasanya terjejas olehnya sepanjang hayat.

RA adalah yang terbaik dirawat oleh doktor, kerana ia adalah gangguan auto-imun. Osteoartritis boleh dirawat oleh kedua-dua doktor dan beberapa rawatan rumah. Penahan sakit topikal seperti capsaicin, kulit pokok willow dan teh minyak pokok mungkin berguna, walaupun mengelakkan willow jika anda alah kepada aspirin. Secara dalaman, willow dan Gotu kola boleh membantu.

2) beku: Jika keradangan hanya dalam satu sendi, ia boleh menjadi hasil daripada darah beku, juga dikenali sebagai trombosis vena dalam. Ini adalah kedua-dua yang berpotensi mengubah kehidupan dan mengancam nyawa, dan perlu dirawat dengan segera. Jika doktor anda tidak boleh didapati, pergi ke penjagaan segera atau bilik kecemasan jika anda mengesyaki segumpal darah.

3) Gout: Pembentukan asid urik dalam aliran darah anda boleh menyebabkan kristal yang dapat disimpan di sendi anda. Tidaklah sama antara kaki dan pergelangan kaki biasanya orang pertama yang menunjukkan tanda-tanda ia Diagnosis awal yang perlu dibuat dengan doktor anda, dan anda mungkin akan menerima beberapa preskripsi untuk membantu mengawal masalah ini.

Jus ceri juga mungkin dicadangkan, dan ia adalah idea yang sangat baik. Ia boleh membantu mengurangkan asid urik di dalam darah dan ia boleh membantu mengurangkan keradangan. Jangan gunakan kulit pokok willow jika anda mempunyai gout, kerana ia boleh menyebabkan flare up. Ia mempunyai bahan aktif yang sama seperti aspirin, yang juga perlu dielakkan.

4) Jangkitan: Kebanyakan punca-punca keadaan ini adalah cecair, tetapi itu dari jangkitan boleh menjadi penuh dengan nanah. Sekali lagi, ia mungkin hanya pada satu buku lali, jika ia adalah jangkitan setempat. Anda mungkin memerlukan antibiotik untuk menanganinya, dan ia adalah penting untuk menyemak dengan doktor. Jangkitan yang tidak dirawat boleh menyebabkan banyak masalah, merebak ke bahagian-bahagian badan yang lain. Bawang putih boleh membantu secara dalaman. Luaran, ejen lukisan seperti baking soda boleh membantu.

5) Kecederaan: Ini mungkin punca yang paling biasa keradangan, terutama di kalangan orang muda. Keseleo, tekanan dan rehat akan menyebabkan keadaan. Rawatan bergantung sebahagiannya pada jenis kecederaan itu, tetapi semua daripada mereka akan bertindak balas terhadap RICE, rehat, ais, mampatan dan ketinggian. Balutan panas boleh digunakan selepas yang pertama empat puluh lapan jam. Anda boleh menggunakan merebus daripada kulit pokok willow dan Gotu kola untuk permohonan ini.

6) Obesiti: Berat badan berlebihan meletakkan banyak tekanan pada sendi, terutama dari lutut ke bawah. Terlalu banyak pekerjaan ini boleh membawa kepada bengkak. Selain mengurangkan berat badan, ketinggian dan ais boleh membantu.

7) Mengandung: Jika anda dapati buku lali anda telah mendapat yang lebih besar, memanggil doktor; dua kehidupan menjadi pertaruhan ... milik anda dan bayi. Ini tidak selalunya tanda pra-eklampsia, tetapi ia boleh menjadi. Hanya doktor boleh mendiagnosis, dan doktor adalah yang terbaik untuk merawatnya. Ada beberapa perkara yang boleh dilakukan, tetapi semua memerlukan perhatian pakar perubatan.

8) varikos urat: ini juga merupakan isu peredaran, dan ia adalah salah satu yang kebanyakan orang tidak menghargai banyak. Selain bengkak dan kesakitan, mereka hodoh. Mereka boleh dikawal ke tahap tertentu dengan memakai stoking mampatan dan menjaga kaki dan kaki anda susu. Anda akan mahu untuk mengelakkan duduk atau berdiri untuk jangka masa yang lama, dan jika anda kelebihan berat badan, menjatuhkan pound tambahan akan membantu.

Sebelum anda memulakan apa-apa remedi atau rumah baru herba rawatan, periksa dengan doktor dan / atau ahli farmasi. Biarkan mereka tahu semua makanan tambahan dan ubat-ubat herba yang anda gunakan supaya mereka dapat membantu anda mengelakkan interaksi berbahaya antara herba dan sebarang ubat-ubatan yang anda ambil.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar