Senin, 23 November 2015

Larutkan Mereka Stones buah pinggang - Tips dan Nasihat Menghilangkan Batu Buah Pinggang

Larutkan Mereka Stones buah pinggang - Tips dan Nasihat Menghilangkan Batu Buah Pinggang

Batu karang adalah ketulan atau batu keras yang boleh didapati dalam satu atau kedua-dua buah pinggang. Fungsi buah pinggang adalah untuk menapis darah daripada bahan buangan. Calculi atau buah pinggang batu pasti akan terbentuk apabila mineral dan garam terhablur dan membina untuk membentuk batu yang lebih besar di dalam buah pinggang.

Beberapa gejala batu termasuk sakit belakang yang teruk dan nafsu kerap membuang air kecil. Buah pinggang batu tersumbat juga boleh membawa kepada yang mempunyai kesakitan yang teruk bermula di bawah tulang rusuk anda akan perut anda. Anda juga boleh merasa perlu untuk muntah serta berasa sakit atau sebenarnya yang demam panas. Air kencing anda juga boleh mendapatkan berdarah. Gejala-gejala ini juga terpakai dengan jangkitan saluran kencing.

Terdapat pelbagai cara untuk membubarkan batu. Beberapa ubat semula jadi terkenal termasuk mencampurkan minyak zaitun dan jus lemon, ciders epal dan cuka, atau mempunyai pengambilan lemon yang nyata. Ion aktif dalam vitamin c yang dikenali sebagai askorbik boleh meningkatkan pengeluaran badan oxalate tetapi ia tidak meningkatkan kapasiti untuk mempunyai pembentukan batu dalam buah pinggang anda. Vitamin c mempunyai kapasiti untuk mengikat dan mengurangkan bentuk kalsium ini. Vitamin c boleh membubarkan batu karang dan mengurangkan keadaan yang patut untuk pembentukannya.

Teh Herba juga pilihan yang berguna, kerana mereka juga boleh digunakan untuk membubarkan batu. The ramuan teh termasuk herba seperti akar liar keladi, joe-Pye weed, kulit kejang, akar semacam bunga, jagung sutera dan daun pisang. Keajaiban perubatan semula jadi sebenarnya mengeluarkan asid urik yang berlebihan dalam badan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar